Sidor

söndag 29 september 2013

Colorful makeup

Hejsan! 
Nu ska jag mobilblogga med bilder av bästa kvalitét för att få igång bloggen lite. Bilderna är från förra veckan, när vi testade starka ögonskuggor i skolan. Vi använde skuggor från BEN NYE som man skulle blanda med vatten för att få en stark och täckande färg. Det var lite av en utmaning, för när man applicerat färgen satt den verkligen stenhårt där. Ingen tid för misstag...men det var verkligen kul och Amanda är otroligt duktig på makeup (som ni kan se på bilderna) !
 I helgen har jag haft mina första arbetstimmar på Emotion. Jag har sprungit runt och försökt lära mej allt om systemet där och inte minst att slå in rätt saker i kassan. Har också fått försöka hjälpa kunder hitta rätt produkter på både svenska och finska! Mina finska kunskaper kunde ju vara bättre...det kommer bli en stor utmaning för mej. Men övning ger färdighet och lite utmaningar gör mej bara mer fokuserad och taggad för att satsa mer. Som det känns just nu, tror jag verkligen att jag kommer trivas jätte bra på Emotion! :)
 När jag kom hem igår kväll ville jag bara slänga mej i soffan, så de blev en skön myskväll med tjejerna + toni. ^^ Lugna lördagskvällar är också bra ibland. :)

Ha en skön Söndag! :*

2 kommentarer: